Τετάρτη 30 Οκτωβρίου 2013

ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ...Ποητής....Σαν σήμερα γεννήθηκε...30 Οκτωβρίου 1896...

Τα Υπόγεια Ρεύματα μελοποιούν το ποίημα του Κώστα Καρυωτάκη..." Παιδικό"






Ποιητής και πεζογράφος, ίσως η σημαντικότερη λογοτεχνική φωνή, που ανέδειξε η γενιά του '20 και από τους πρώτους, που εισήγαγαν στοιχεία του μοντερνισμού στην ελληνική ποίηση. Επηρέασε πολλούς από τους κατοπινούς ποιητές (Σεφέρης, Ρίτσος, Βρεττάκος) και με την αυτοκτονία του δημιούργησε φιλολογική μόδα, τον Καρυωτακισμό, που πλημμύρισε τη νεοελληνική ποίηση.

Γεννήθηκε στην Τρίπολη στις 30 Οκτωβρίου 1896 και ήταν γιoς του νομομηχανικού Γεωργίου Καρυωτάκη από τη Συκιά Κορινθίας και της Κατήγκως Σκάγιαννη από την Τρίπολη. Ήταν ο δευτερότοκος της οικογένειας. Είχε μία αδελφή ένα χρόνο μεγαλύτερή του, τη Νίτσα, και έναν αδελφό μικρότερο, το Θάνο, που γεννήθηκε το 1899 και σταδιοδρόμησε ως τραπεζικός υπάλληλος.

Λόγω της εργασίας τού πατέρα του, η οικογένειά του αναγκαζόταν να αλλάζει συχνά τόπο διαμονής. Έζησαν στη Λευκάδα, την Πάτρα, τη Λάρισα, την Καλαμάτα, το Αργοστόλι, την Αθήνα (1909-1911) και τα Χανιά, όπου έμειναν ως το 1913. Από τα εφηβικά του χρόνια δημοσίευε ποιήματά του σε παιδικά περιοδικά, ενώ το όνομά του αναφέρεται και σε διαγωνισμό διηγήματος του περιοδικού «Διάπλαση των Παίδων». Σε ηλικία 17 ετών ερωτεύεται την χανιώτισσα Άννα Σκορδύλη, μια σχέση που θα τον σημαδέψει.

Το 1917 αποφοίτησε από τη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνώνμε λίαν καλώς. Στην αρχή επιχείρησε να ασκήσει το επάγγελμα του δικηγόρου, ωστόσο η έλλειψη πελατείας τον ώθησε στην αναζήτηση θέσης δημοσίου υπαλλήλου. Διορίστηκε στη Νομαρχία Θεσσαλονίκης, ενώ μετά την οριστική απαλλαγή του από τον Ελληνικό Στρατό για λόγους υγείας, τοποθετήθηκε σε διάφορες δημόσιες υπηρεσίες, μεταξύ των οποίων οι νομαρχίες Σύρου, Άρτας και Αθήνας. Απεχθανόταν τη δουλειά του και δεν ανεχόταν την κρατική γραφειοκρατία, εξού και οι πολλές μεταθέσεις του.

Η πρώτη ποιητική συλλογή του «Ο Πόνος των Ανθρώπων και των Πραγμάτων», δημοσιεύτηκε το Φεβρουάριο του 1919 και δεν έλαβε ιδιαίτερα θετικές κριτικές. Τον ίδιο χρόνο εξέδωσε το σατιρικό περιοδικό «Η Γάμπα», η κυκλοφορία του οποίου όμως απαγορεύτηκε έπειτα από έξι τεύχη κυκλοφορίας. Η δεύτερη συλλογή του, υπό τον τίτλο «Νηπενθή», εκδόθηκε το 1921.

Την ίδια περίοδο συνδέθηκε με την ποιήτρια Μαρία Πολυδούρη, συνάδελφό του στη Νομαρχία Αττικής, παρόλο που δεν είχε ξεχάσει την πρώτη αγάπη, την Άννα Σκοδρύλη, η οποία στο μεταξύ είχε παντρευτεί. Η Πολυδούρη του προτείνει να παντρευτούν, παρότι γνώριζε ότι έπασχε από σύφιλη. Το 1924 ταξίδεψε στο εξωτερικό και επισκέφθηκε την Ιταλία και τη Γερμανία. Το Δεκέμβριο του 1927 εκδόθηκε η τελευταία ποιητική συλλογή του, με τίτλο «Ελεγεία και Σάτιρες».







Το Φεβρουαρίου του 1928 αποσπάστηκε στην Πάτρα και λίγο αργότερα στην Πρέβεζα. Η αλληλογραφία του με συγγενείς του την περίοδο αυτή αναδεικνύει την απόγνωση του Καρυωτάκη για την επαρχιακή ζωή και τη μικρότητα της τοπικής κοινωνίας. Στις 20 Ιουλίου πήγε στο Μονολίθι και αποπειράθηκε επί δέκα ώρες να αυτοκτονήσει, προσπαθώντας μάταια να πνιγεί. Την επόμενη μέρα (21 Ιουλίου) αγόρασε ένα περίστροφο κι επισκέφτηκε ένα καφενείο της Πρέβεζας. Αφού πέρασε λίγες ώρες μόνος του καπνίζοντας, πήγε σε μια παρακείμενη παραλία, τον Άγιο Σπυρίδωνα και έθεσε τέλος στη ζωή του κάτω από έναν ευκάλυπτο. Στην τσέπη του η αστυνομία βρήκε ένα σημείωμα, που εξηγούσε τους λόγους της αυτοκτονίας του:




Είναι καιρός να φανερώσω την τραγωδία μου. Το μεγαλύτερό μου ελάττωμα στάθηκε η αχαλίνωτη περιέργειά μου, η νοσηρή φαντασία και η προσπάθειά μου να πληροφορηθώ για όλες τις συγκινήσεις, χωρίς τις περσότερες να μπορώ να τις αισθανθώ. Τη χυδαία, όμως, πράξη που μου αποδίδεται τη μισώ. Εζήτησα μόνο την ιδεατή ατμόσφαιρά της, την έσχατη πικρία. Ούτε είμαι ο κατάλληλος άνθρωπος για το επάγγελμα εκείνο. Ολόκληρο το παρελθόν μου πείθει γι' αυτό. Κάθε πραγματικότης μου ήταν αποκρουστική. Είχα τον ίλιγγο του κινδύνου. Και τον κίνδυνο που ήρθε τον δέχομαι με πρόθυμη καρδιά. Πληρώνω για όσους, καθώς εγώ, δεν έβλεπαν κανένα ιδανικό στη ζωή τους, έμειναν πάντα έρμαια των δισταγμών τους ή εθεώρησαν την ύπαρξή τους παιχνίδι χωρίς ουσία. Τους βλέπω να έρχονται ολοένα περισσότεροι μαζί με τους αιώνες. Σ' αυτούς απευθύνομαι. Αφού εδοκίμασα όλες τις χαρές !!! είμαι έτοιμος για έναν ατιμωτικό θάνατο. Λυπούμαι τους δυστυχισμένους γονείς μου, λυπούμαι τα αδέλφια μου. Αλλά φεύγω με το μέτωπο ψηλά. Ήμουν άρρωστος. Σας παρακαλώ να τηλεγραφήσετε, για να προδιαθέση την οικογένειά μου, στο θείο μου Δημοσθένη Καρυωτάκη, οδός Μονής Προδρόμου, πάροδος Αριστοτέλους, Αθήνας.




[Υ.Γ.] Και για ν' αλλάξουμε τόνο. Συμβουλεύω όσους ξέρουν κολύμπι να μην επιχειρήσουνε ποτέ να αυτοκτονήσουν δια θαλάσσης. Όλη νύχτα απόψε, επί δέκα ώρες, εδερνόμουν με τα κύματα. Ήπια άφθονο νερό, αλλά κάθε τόσο, χωρίς να καταλάβω πώς, το στόμα μου ανέβαινε στην επιφάνεια. Ορισμένως, κάποτε, όταν μου δοθεί η ευκαιρία, θα γράψω τις εντυπώσεις ενός πνιγμένου.




Εκτός από το ποιητικό του έργο, ο Καρυωτάκης έγραψε επίσης πεζά, ενώ μας άφησε και μεταφράσεις ξένων λογοτεχνών. Ποιήματά του έχουν μελοποιήσει συνθέτες και συγκροτήματα, όπως ο Μίκης Θεοδωράκης, τα «Υπόγεια Ρεύματα», η Λένα Πλάτωνος, ο Μίμης Πλέσσας, ο Γιάννης Σπανός, ο Γιάννης Γλέζος και ο Νίκος Ξυδάκης.

Η ποίηση του Καρυωτάκη δεν έχει ίχνος φιλολογίας, αισθηματισμού και φιλαρέσκειας, που υπάρχει σε αφθονία στους παλιότερους ποιητές. Αποπνέει την αίσθηση του μάταιου, του χαμένου, η στάση του είναι αντιηρωική και αντιδανική. Ο Καρυωτάκης γράφει ποιήματα για το άδοξο, το ασήμαντο, ακόμα και το γελοίο, ως διαμαρτυρία, που φθάνει στο σαρκασμό.

ΑΚΟΜΑ ΠΙΝΕΙΣ ΚΟΚΑ ΚΟΛΑ? ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΑΥΤΟ...!!!



Βάζουμε ένα αυγό βρασμένο σε ένα ποτήρι και γεμίζουμε το ποτήρι με κόκα κόλα.
Δεν ξεφλουδίζουμε το αυγό! Το αφήνουμε με το τσόφλι.
Μετά από ένα χρόνο (365 ημέρες)...
Βγάζουμε το αυγό απ' το ποτήρι και βλέπουμε ότι το τσόφλι έχει διαλυθεί...!
Η κόκα κόλα περιέχει καφείνη, κιτρικό οξύ και φωσφορικό οξύ...!
Το τσόφλι του αυγού αποτελείται από Ασβέστιο, Φώσφορο και Νάτριο.
Αυτά τα στοιχεία διαλύθηκαν απ' τα συστατικά της κόκα κόλα!
Γιαυτό, αν πίνεις πολλή κόκα κόλα, τα δόντια σου καταστρέφονται...!



Βασιλική ζαργάνα

Δείτε το βίντεο της "εκδίκησης" του ψαριού


Τρεις άνδρες ψάρευαν αμέριμνοι στο σκάφος τους,
 όταν βρέθηκαν αντιμέτωποι με μια μεγάλη βασιλική ζαργάνα.   
Το ψάρι που ανήκει στο γένος των Marlin (Βασιλική Ζαργάνα),
 πιάστηκε από έναν από τους τρεις ψαράδες και πήδηξε πάνω στο σκάφος τους.
Έντρομος εκείνος, πήδηξε στη θάλασσα για να σωθεί, 
καθώς ο ξιφίας κινήθηκε κατά πάνω του και παραλίγο να τον εμβολίσει.
Το βίντεο ανέβηκε από χρήστη του Youtube στο διαδίκτυο και κάνει τον γύρο του κόσμου.
Το ψάρι "μαρλίν" που κολυμπά στις θάλασσες του Ατλαντικού 
και είναι ένας από τους πιο γρήγορους κολυμβητές. 
Η Βασιλική Ζαργάνα μπορεί να φτάσει σε ταχύτητα τα 110Km/h.



Τρίτη 29 Οκτωβρίου 2013


Η πιο όμορφη και πιο γραφική οδός στο Παρίσι έχει όνομα ελληνικό! Eικόνες


H πιο όμορφη και πιο γραφική οδός στο Παρίσι έχει όνομα ελληνικό!

Ένας δρόμος, μια ταινία και μια ιστορία! Έγινε γνωστός το 2006 από την ταινία «Paris Je t'aime», όταν μια Αμερικανίδα τουρίστρια έκανε το πρώτο της ταξίδι στο Παρίσι και βρέθηκε να περιπλανιέται στα γραφικά πρακόστρωτα δρομάκια της Rue des Thermopyles (Οδός Θερμοπυλών), στο 14ο διαμέρισμα τους Παρισιού.
Η ονομασία του δεν είναι διόλου τυχαία, καθώς οφείλεται στο (ιστορικό) γεγονός ότι ο δρόμος είναι τόσο στενός, όπως το πέρασμα που έγινε η Μάχη των Θερμοπυλών το 480 π.Χ.


Το λιθόστρωτο, γραφικό και ολάνθιστο δρομάκι κατοικείται ως επί το πλείστον από καλλιτέχνες που συνηθίζουν να αφήνουν στις αυλές και τις εξώπορτες παλιά βιβλία και αντικείμενα που δεν χρειάζονται, δίνοντας την ευκαιρία σε κάθε περαστικό να μπει στη διαδικασία του παζαριού και να διαλέξει ό,τι του αρέσει.
Πολλοί τοίχοι του δρόμου είναι καλυμμένοι με γκράφιτι από τη διάσημη Γαλλίδα street artist Miss Tic. Eπιπλέον, μικρά μπιστρό και γραφικά εστιατόρια συνθέτουν το σκηνικό, ενώ γκαλερί Τέχνης και κουκλίστικα καφέ «πλημμυρίζουν» καθημερινά από Παρισιάνους και τουρίστες που θέλουν να ξεφύγουν από την καθημερινότητα και το άστυ και να βρεθούν για λίγο σε μια άλλη εποχή!

Η αναπαραγωγή στον άνθρωπο...μετά μουσικής!



Τα μικρούλια με την ουρά που κινούνται είναι τα σπερματοζωάρια, δηλαδή οι αρσενικοί γαμέτες (τα αναπαραγωγικά κύτταρα του άντρα).
Το μεγάλο, στρογγυλό που συναντάνε στην πορεία τους τα σπερματοζωάρια, είναι το ωάριο, δηλαδή οι θηλυκοί γαμέτες (τα αναπαραγωγικά κύτταρα της γυναίκας).
Μόλις ένα σπερματοζωάριο εισέλθει μέσα στο ωάριο..."οι πόρτες κλείνουν". Δηλαδή δεν μπορεί να μπει άλλο σπερματοζωάριο.
Στη συνέχεια, μετά την ένωση του σπερματοζωαρίου με το ωάριο, δημιουργείται ένα κύτταρο-που λέγεται ζυγωτό- και με διαδοχικές διαιρέσεις δημιουργείται τελικά το έμβρυο από το οποίο θα προκύψει το παιδί...

Καλή όρεξη! Μια αμοιβάδα τρώει δυο παραμήκια...!


Η αμοιβάδα είναι ένας μονοκύτταρος ευκαρυωτικός οργανισμός. Το ίδιο και το παραμήκιο.
Ευκαρυωτικός οργανισμός σημαίνει ότι έχει οργανωμένο πυρήνα και μονοκύτταρος σημαίνει ότι αποτελείται από ένα μόνο κύτταρο.
Στο βίντεο βλέπουμε ότι η αμοιβάδα εκβάλλει ψευδοπόδια (δηλαδή προεκβολές του κυτταροπλάσματος) περιτριγυρίζει με αυτά το παραμήκιο και μετά το ενσωματώνει. Στη συνέχεια ακολουθεί η πέψη...

Και όμως! Ο πύργος της Πίζας ισιώνει !

 Αναφορά για τη σταθερότητα του πύργου της Πίζα αποκαλύπτει πως ο πύργος
έρχεται... στα ίσα του, καθώς έχει χάσει ολόκληρα 2,5 εκατοστά από την
κλίση που είχε το 2001 (pics)




 'Επιασαν τόπο οι εργασίες αποκατάστασης στον πύργο της Πίζα.
Ο πύργος έχασε 2,5 εκατοστά από την κλίση που είχε το 2001, εργασίες οι
οποίες κράτησαν 11 χρόνια και ολοκληρώθηκαν εκείνη τη χρονιά. 



Πριν τις εργασίες, ο πύργος με συνολικό ύψος 56 μέτρα,
έπαιρνε κλίση όλο και περισσότερο. Μάλιστα η κλίση του αυτή αυξανόταν
κατά ένα χιλιοστό το χρόνο, με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγάλη ανησυχία για
πιθανή κατάρρευση του μνημείου, βάρους 14.500 τόνων.


Αποφασίστηκε λοιπόν να κλείσει ο πύργος, όπως και έγινε, για
δέκα συναπτά έτη. Όλο αυτό το διάστημα γίνονταν εργασίες. Ενισχύθηκαν
τα θεμέλια και αντλήθηκε νερό από το υπέδαφος, ενώ τοποθετήθηκαν
ατσάλινα καλώδια γύρω από το μνημείο.


Οι εργασίες κόστισαν 25 εκατ. λίρες, όμως υπήρξε αποτέλεσμα.
Ο πύργος ίσιωσε κατά 38 εκατοστά, για να έρθει όμως νέα μελέτη του 2013
η οποία και έδειξε πως μπορεί το κτίριο είναι σταθερό, αλλά έχει
εμφανίσει τάση να έρθει σε ορθή θέση.


Οι μελετητές του πανεπιστημίου της Στουτγάρδης επιβεβαιώνουν
πως ο πύργος θα συνεχίσει να "ισιώνει" για μερικά ακόμη χιλιοστά και θα
σταθεροποιηθεί.


Ακόμα και στο μέλλον, όπου υπάρχει η πιθανότητα να ξεκινήσει να γέρνει πάλι, ο ρυθμός του θα είναι πολύ μικρότερος.


Κυριακή 27 Οκτωβρίου 2013

Νίκος Καζαντζάκης

Εφυγε σαν χθες το 1957

Αναγνωρίζεται ως ένας από τους σημαντικότερους σύγχρονους Έλληνες λογοτέχνες 
και ως ο περισσότερο μεταφρασμένος παγκοσμίως.
 Έγινε ακόμα γνωστότερος μέσω της κινηματογραφικής απόδοσης των έργων του  
Ο Χριστός Ξανασταυρώνεται, Βίος και Πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά και Ο Τελευταίος Πειρασμός.


Η κηδεία του Καζαντζάκη. 

Φίλμ ντοκουμέντο.



Ο Νίκος Καζαντάκης μιλάει για τον Θεό

(Απόσπασμα από συνέντευξη του Νίκου Καζαντζάκη
στην Ελληνική υπηρεσία του BBC στο 1953)


Γιατί υπάρχει κάτι το επικίνδυνο, σοφιστικό και σαρκοβόρο στον αγαθό τούτο θεό
που δεν τρώει κρέας.
Στην αρχή νοιώθουμε μπροστά του κάποια δυσφορία, μπορεί κι αντιπάθεια, μιαν κρυάδα, σα να πλησιάζουμε το άλλο πρόσωπο του θεού, τον σατανά.
Μας φαίνεται πως παίζει, πως καταδέχεται την παραδοξολογία και την υπερβολή για να κάνει πνεύμα, πως παραμορφώνει και παραφουσκώνει την αλήθεια, για να μας κάνει να γελάσουμε και να ντραπούμε.
Μα σιγά σιγά νοιώθουμε, όλα τούτα είναι το σκληρό τσόφλι και μέσα βαθειά χτυπά μια καρδιά τόσο ευαίσθητη που δε θα μπορούσε να ζήσει αν δε κρυστάλλωνε γύρα της, ασπίδα αδιαπέραστη, το γέλιο.

Σάββατο 26 Οκτωβρίου 2013

To Μουσείο Ακρόπολης μας προσκαλεί την 28η Οκτωβρίου

Ειδικές θεματικές παρουσιάσεις για παιδιά και ενήλικες όλη μέρα με ελεύθερη είσοδο.


 Μια ενδιαφέρουσα πρόταση για το πώς θα περάσουμε την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου στην Αθήνα δίνει φέτος το Μουσείο Ακρόπολης το οποίο θα προσφέρει σε παιδιά και ενήλικες μια σειρά παρουσιάσεων και εργαστηρίων. Ολη την ημέρα από τις 8 π.μ. έως τις 8 μ.μ. η είσοδος στο Μουσείο θα είναι ελεύθερη. Σημειώστε λοιπόν...


 Πρώτον είναι οι δέκα παρουσιάσεις για ενήλικες με θέμα «Οι άλλοι θεοί της Ακρόπολης».

«Μύθοι σε εικόνες» ο τίτλος των οκτώ εργαστηρίων για παιδιά ηλικίας 8 έως 12 ετών. Πώς μπόρεσαν οι αρχαίοι Ελληνες να χωρέσουν τους μύθους τους σε εικόνες;




ΔΟΜΗ ΤΟΥ DNA



Οι δομικές μονάδες του DNA είναι τα δεοξυριβονουκλεοτίδια.

Κάθε δεοξυριβονουκλεοτίδιο αποτελείται από:

1) μια αζωτούχο βάση, που μπορεί να είναι Αδενίνη(Α), Θυμίνη(Τ), Γουανίνη(G) ή Κυτοσύνη(C)
2) μια φωσφορική ομάδα
3) ένα μόριο δεοξυριβόζης (που είναι μια πεντόζη)

Δείτε στο παραπάνω βίντεο πώς συνδέονται τα δεοξυριβονουκλεοτίδια μεταξύ τους....

Κυριακή 20 Οκτωβρίου 2013

Ολοκληρωμένο κρανίο ανθρωποειδούς 1,8 εκατ. ετών

  Ολόκληρο το κρανίο ενός εξαφανισμένου ανθρωποειδούς που έζησε πριν από 1,8 εκατομμύρια έτη ήλθε στο φως στη Γεωργία – πρόκειται για το αρχαιότερο τέλεια διατηρημένο ολοκληρωμένο κρανίο που εντοπίζουν οι επιστήμονες, το οποίο μάλιστα δείχνει ότι το είδος στο οποίο ανήκε, ο Homo erectus, ήταν πολύ διαφορετικό και «πολυποίκιλο» εμφανισιακά από ό,τι αρχικώς πιστεύαμε. Τόσο, ώστε οι επιστήμονες που το ανακάλυψαν να υποστηρίζουν ότι το γενεαλογικό δέντρο των πρώτων ανθρώπων πρέπει να… κλαδευτεί, αφού πολλά από τα «κλαδιά» του δεν αντιστοιχούν σε διαφορετικά είδη αλλά μάλλον αποτελούν διαφορετικές «μορφές» του Homo erectus, σύμφωνα με δημοσίευση στην επιθεώρηση «Science».

To ολοκληρωμένο κρανίο ηλικίας 1,8 εκ.ετών που ήλθε στο φως στο Ντμανίσι της Γεωργίας (Credit:Georgian National Museum)


Ολοκληρωμένο κρανίο ανθρωποειδούς 1,8 εκατ. ετών - science - Ιατρική – Βιολογία - Το Βήμα Online

Σάββατο 19 Οκτωβρίου 2013

Ο αστεροειδής που θα εξαφανίσει τις ΗΠΑ


 Αστεροειδής έχει διάμετρο ενός χιλιομέτρου και ταξιδεύει με ταχύτητα 15 χλμ./δευτερόλεπτο προς τον πλανήτη μας. Το 2880 ενδέχεται να πέσει στην ανατολική ακτή των ΗΠΑ


Η επιστημονική ομάδα της Αμερικανικής Υπηρεσίας Διαστήματος προβλέπει ότι στις 16 Μαρτίου του 2880 ένας τεράστιος αστεροειδής ονόματι 1950 DA ενδέχεται να προσκρούσει στην επιφάνεια της Γης, και συγκεκριμένα κάπου στον Ατλαντικό, προκαλώντας ένα τεράστιο τσουνάμι που θα πνίξει όλη την Ανατολική ακτή των ΗΠΑ.
Ο αστεροειδής έχει διάμετρο ενός χιλιομέτρου και ταξιδεύει με ταχύτητα 15 χλμ./δευτερόλεπτο προς τον πλανήτη μας. Σύμφωνα με τις αναλύσεις των επιστημόνων, ο αστεροειδής θα προσκρούσει στον πλανήτη μας με ταχύτητα 60.800 χλμ/ώρα και παρόλο που η πιθανότητα που δίνουν για να συμβεί κάτι τέτοιο είναι μόλις 0,3%, το ποσοστό αυτό είναι 50% υψηλότερο από κάθε άλλον από τους 1.400 δυνητικά επικίνδυνους αστεροειδείς.





Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2013

Ανοικτή Βιβλιοθήκη OPENBOOK

Μπορείς να διαβάσεις ελεύθερα, όποιο βιβλίο θέλεις, πατώντας CTRL και κάνοντας ΚΛΙΚ στο όνομα του συγγραφέα. Όλα τα βιβλία που περιέχονται στον κατάλογο της Ανοικτής Βιβλιοθήκης διανέμονται ελεύθερα και νόμιμα στο διαδίκτυο από τους δημιουργούς τους ή τους εκδοτικούς οίκους. Τα έργα της ενότητας Κλασική Λογοτεχνία είναι ελεύθερα πνευματικών δικαιωμάτων. Ένας ιδιαίτερα χρήσιμος σύνδεσμος για τους φίλους του βιβλίου, αλλά και για όσους θέλουν να γίνουν φίλοι του βιβλίου και να διευρύνουν τους ορίζοντές τους χωρίς οικονομικό κόστος.... Περάστε αυτόν τον σύνδεσμο στα αγαπημένα σας και δε θα χάσετε....  Ανοικτή Βιβλιοθήκη
 
Καλή Ανάγνωση... !!!!!

Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2013

Λεονάρντο Ντα Βίντσι στο Κέντρο Πολιτισμού "Ελληνικός Κόσμος"

Η έκθεση "Λεονάρντο Ντα Βίντσι: Ο Άνθρωπος, Ο Εφευρέτης, Η Ιδιοφυΐα" που τα τελευταία χρόνια έχει φιλοξενηθεί σε περισσότερες από 20 πόλεις του κόσμου σε Ευρώπη, Αμερική, Ασία, Λατινική Αμερική και Καναδά, έρχεται από 18 Οκτωβρίου στην Αθήνα, στο Κέντρο Πολιτισμού "Ελληνικός Κόσμος", για να παρουσιάσει τις πιο σημαντικές πτυχές της ζωής και του έργου αυτής της μοναδικής ιστορικής φυσιογνωμίας.

 Εφευρέτης, καλλιτέχνης, επιστήμονας, μηχανικός, γλύπτης, βιολόγος, μουσικός, αρχιτέκτονας, φιλόσοφος. O Λεονάρντο Ντα Βίντσι υπήρξε από τις μεγαλύτερες ιδιοφυΐες στην ιστορία της ανθρωπότητας.
 
Κατά τη διάρκεια της έκθεσης οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να θαυμάσουν και 23 ψηφιακά αντίγραφα των παγκοσμίου φήμης ζωγραφικών έργων του μεγάλου δημιουργού, ανάμεσά στα οποία η "Μόνα Λίζα", "ο Μυστικός δείπνος" και "Η κυρία με την Ερμίνα".
Τα ζωγραφικά έργα βοηθούν τους επισκέπτες να καταλάβουν πώς συνδέονται τα αριστουργήματα του καλλιτέχνη με την αγάπη του για την επιστήμη και τη φύση. Κάθε έργο συνοδεύεται από τη δική του ιστορία σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο δημιουργήθηκε, την πιθανή προέλευσή του και τις στάσεις στην παγκόσμια περιοδεία του κατά τη διάρκεια των τελευταίων 550 χρόνων.
Τα έργα παρουσιάζονται με χρονολογική σειρά, έτσι ώστε ο επισκέπτης να διακρίνει πιο καθαρά την εξέλιξη στο ύφος του καλλιτέχνη με την πάροδο του χρόνου.
Η έκθεση συμπληρώνεται από σημαντικό και πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό, που συνδιαλέγεται απόλυτα με τα μοντέλα, προσφέροντας απαντήσεις και λύσεις στα ερωτηματικά και τις απορίες που αναγκαστικά γεννιούνται στο θεατή μπροστά στο μεγαλείο της ιδιοφυΐας του Ντα Βίντσι.
Μεταξύ άλλων, φιλοξενούνται βίντεο από τη ζωή του, καθώς και ένας οπτικοακουστικός οδηγός με πρωτότυπες μουσικές συνθέσεις του.


Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2013

Η «γέννηση» του πλυντηρίου πιάτων

Η Josephine Cochrane ήταν μια πλούσια κοσμική κυρία, που έμενε στο Shelbyville του Ιλινόις. Διοργάνωνε πολλά κοσμικά πάρτι και ήταν πολύ περήφανη για τα σερβίτσια της, που διατηρούνταν στην οικογένεια της από τον 17ο αιώνα. Ωστόσο, οι υπηρέτες της δεν ήταν πολύ προσεκτικοί με τα ανεκτίμητα πιάτα της όταν τα έπλεναν ύστερα από το κάθε πάρτι. Μικρά κομμάτια από τα πιάτα άρχισαν να λείπουν, άλλα είχαν σπασμένα σημεία, κάποια έσπασαν κι ολοκληρωτικά. Η Cochrane κατάλαβε ότι ο μόνος τρόπος να διασώσει την προίκα της ήταν να πλένει τα πιάτα μόνη της, μόνο που υπήρχε ένα πρόβλημα. Σιχαινόταν να πλένει τα πιάτα!
Γιατί άλλωστε να πρέπει μια πλούσια γυναίκα 44 ετών να πλένει πιάτα; Γιατί να μην υπάρχει μια μηχανή που θα μπορούσε να κάνει το ίδιο πράγμα; Τελικά, υπήρχε μια τέτοια μηχανή, ή τέλος πάντων κάτι που έμοιαζε με αυτό που ζητούσε. Το πρώτο πλυντήριο πιάτων ήταν πατέντα του Joel Houghton το 1850 και δεν ήταν τίποτα άλλο παρά ένα ξύλινο μηχάνημα που έριχνε νερό στα πιάτα όταν ένας τροχός περιστρεφόταν χειροκίνητα. Ωστόσο, αυτή η μηχανή δεν δούλευε καλά, κι έτσι η Cochrane αποφάσισε να εφεύρει μία καλύτερη.

Στο σχεδιαστήριο
Αρχικά, έστησε ένα εργαστήριο στην αποθήκη της, πήρε διαστάσεις από τα πιάτα της και σχεδίασε συρματένιες βάσεις για να τα κρατάνε. Τοποθέτησε αυτές τις βάσεις μέσα σε έναν τροχό κι έπειτα τοποθέτησε τον τροχό μέσα σε μια μπανιέρα. Ο τροχός περιστρεφόταν ενόσω ζεστό νερό με σαπούνι χυνόταν από πάνω, πέφτοντας πάνω στα πιάτα.

Ύστερα, καθαρό ζεστό νερό χυνόταν πάνω τους για να τα καθαρίσει και τελικά, τα πιάτα στεγνώνονταν στον αέρα. Το πείραμα είχε πετύχει!


 Όσο όμως εκείνη εργαζόταν σκληρά να βρει λύση για το πλυντήριο πιάτων, ο φιλάσθενος σύζυγός της πέθανε και η ίδια βρέθηκε με ελάχιστα χρήματα και πολλά χρέη. Έτσι, αναγκάστηκε να συνεχίσει την εφεύρεσή της όχι πια για την άνεσή της, αλλά από ανάγκη, επειδή χρειαζόταν λεφτά να ζήσει.

Η Cochrane πήρε την πατέντα για την κατασκευή της το 1886 και μια εταιρία παραγωγής μηχανών στο Σικάγο τα κατασκεύαζε εκ μέρους της κι εκείνη διαχειριζόταν την εταιρία και πουλούσε το προϊόν της. Μολονότι, οι πλούσιοι φίλοι της έσπευσαν να παραγγείλουν το πλυντήριο πιάτων για τις κουζίνες τους, το οικιακό μοντέλο δεν πούλησε ιδιαίτερα, καθώς λίγα σπίτια είχαν ηλεκτρισμό εκείνη την εποχή και οι θερμαντήρες νερού ήταν σπάνιοι.

Επίσης, το νερό που ήταν διαθέσιμο τότε ήταν κατά βάση σκληρό και δεν έκανε καλό συνδυασμό με το σαπούνι, ενώ και η τιμή του προϊόντος ήταν τεράστια (150 δολάρια κόστιζε τότε, σημερινά 4.500 δολάρια, δηλαδή περίπου 3,500 ευρώ!). Επιπλέον, πολλές νοικοκυρές δεν έβρισκαν λόγο να αγοράσουν πλυντήριο πιάτων, μιας και θεωρούσαν το πλύσιμο των πιάτων ένα χαλαρωτικό τρόπο να τελειώσουν τη μέρα τους.

Η Cochrane προσπάθησε να πείσει τον κόσμο να αγοράσει τη συσκευή της, λέγοντας ότι με αυτή τα πιάτα ήταν απαλλαγμένα από μικρόβια, καθώς το νερό του πλυντηρίου ήταν πολύ πιο ζεστό από όσο μπορούσαν να αντέξουν τα ανθρώπινα χέρια. Ωστόσο, δεν είχε σημασία τι έλεγε, γιατί οι πιο πιθανοί αγοραστές της δεν ήταν τα νοικοκυριά, αλλά οι επιχειρήσεις.

Η Cochrane είχε την πρώτη μεγάλη επιτυχία της όταν εξέθεσε το πλυντήριο της στην έκθεση World's Fair Columbian Expo στο Σικάγο το 1893. Εν μέσω σκληρού ανταγωνισμού από όλο τον κόσμο, το πλυντήριό της κατάφερε να πάρει το πρώτο βραβείο για την καλύτερη μηχανική κατασκευή αντοχής και προσαρμογής σε ένα συγκεκριμένο τομέα. Έτσι, κατάφερε να πουλήσει πλυντήρια πιάτων σε πολλά εστιατόρια και άλλες υπηρεσίες εστίασης σε μεγάλο πλήθος ενδιαφερομένων στην έκθεση. 


Newsbeast.gr | ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ : Η «γέννηση» του πλυντηρίου πιάτων

Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2013

Γνωρίστε τα Γκαλαπάγκος, από το Google Street

Οι παρατηρήσεις και οι συλλογές του Δαρβίνου από την άγια πανίδα των Γκαλαπάγκος το 1835 συνέβαλαν στη διατύπωση της θεωρίας της εξέλιξης μέσω της φυσικής επιλογής.


Εξερευνήστε απομονωμένα ηφαιστειακά νησιά.


Τα νησιά Γκαλαπάγκος φιλοξενούν εκατοντάδες ενδημικά είδη, που δε συναντώνται πουθενά αλλού.
Ανακαλύψτε τα μοναδικά ζώα στα Νησιά Γκαλάπαγκος.

Εξερευνήστε με ρεαλιστικές εικόνες 360 μοιρών.



Αρκετή μελέτη για Σαββατοκύριακο.

 

Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2013

Πες μου τους βαθμούς σου στα 9, να σου πω τον μισθό στα 29 !

 Το αν θα μπει κάποιος στο πανεπιστήμιο στα 19 του και πόσα χρήματα θα βγάζει στα 29 του, μπορεί να προβλεφθεί με βάση το πόσο καλούς δασκάλους είχε στο σχολείο και τους βαθμούς του στα εννιά του.

Αυτό είναι το συμπέρασμα μιας νέας αμερικανικής επιστημονικής έρευνας, που βασίζεται σε μια ειδική μαθηματική - στατιστική φόρμουλα και η οποία αναδεικνύει τη σημασία που έχει για το μέλλον των παιδιών, το να υπάρχουν πραγματικά καλοί δάσκαλοι στα δημοτικά σχολεία και στα γυμνάσια. «Οι καλοί δάσκαλοι παράγουν καλούς μαθητές», σύμφωνα με τη νέα μελέτη, που επιβεβαιώνει και επιστημονικά, πέρα από κάθε αμφιβολία πλέον, αυτό που όλοι λίγο-πολύ πάντα πίστευαν.

Πες μου τους βαθμούς σου στα 9, να σου πω τον μισθό στα 29!Ο μαθηματικός Γκάρι Τσάμπερλεν του Τμήματος Οικονομικών του πανεπιστημίου Χάρβαρντ, ο οποίος έκανε τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ (PNAS), σύμφωνα με το "Science", ανέλυσε αρχεία από χιλιάδες τάξεις εκατοντάδων δημοτικών σχολείων, ξεχωρίζοντας τους βαθμούς που πήραν πάνω από ένα εκατομμύριο μαθητές ηλικίας εννέα έως 14 ετών στη γλώσσα και στα μαθηματικά και κατά πόσον οι ίδιοι δάσκαλοι είχαν μόνιμα τάξεις που έβγαζαν καλούς μαθητές, όπως μετέδωσε το Αθηναϊκό Πρακτορείο.

Η έρευνα, που κάλυψε την περίοδο 1988- 2009, συσχέτισε τις βαθμολογικές επιδόσεις στο σχολείο με στοιχεία για τα επόμενα χρόνια, που έδειχναν αν οι ίδιοι μαθητές είχαν μπει στο πανεπιστήμιο και, στη συνέχεια, πόσα χρήματα έβγαζαν λίγο πριν κλείσουν τα 30 τους. Ο ερευνητής δημιούργησε ένα μοντέλο που προβλέπει τη μετέπειτα επιτυχία στο πανεπιστήμιο και στην αγορά εργασίας με βάση τις επιδόσεις στο σχολείο, καθώς και με το επίπεδο της εκπαίδευσης που παρείχαν οι δάσκαλοι στις τάξεις τους.

Όσο πιο πάνω από τον μέσο όρο ήσαν οι δάσκαλοι από άποψη ποιοτικής εκπαίδευσης, τόσο πιο πιθανό ήταν ο μαθητής να εισαχθεί στο πανεπιστήμιο και να κερδίζει περισσότερα χρήματα αργότερα στη ζωή του. Η μελέτη έδειξε ότι συστηματικά ορισμένοι δάσκαλοι «έβγαζαν» από την τάξη τους διαδοχικές γενιές πετυχημένων μαθητών στην κατοπινή ζωή τους. Το αντίστροφο συνέβαινε με τους κακούς δασκάλους.

Η επίδραση του καλού δασκάλου στον μαθητή εκτιμάται ότι είναι μεν οριακή (1% μεγαλύτερη πιθανότητα εισόδου στο πανεπιστήμιο και γύρω στο 1% αύξηση στα ετήσια έσοδα ενός 28χρονου), όμως, σύμφωνα με τον ερευνητή, αν δει κανείς συσσωρευτικά το ζήτημα, ένας μόνος καλός δάσκαλος σε όλη τη διάρκεια της καριέρας του μπορεί να προσφέρει συνολικά ένα αξιοσημείωτο όφελος στην κοινωνία- αντίθετα με έναν κακό δάσκαλο.

Πες μου τους βαθμούς σου στα 9, να σου πω τον μισθό στα 29! | Madata.GR

Τρίτη 8 Οκτωβρίου 2013

Βρήκε το ημερολόγιο του συντρόφου της μετά από... 70 χρόνια!

Είχε σκοτωθεί στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο

Προτού πέσει νεκρός από έναν Γιαπωνέζο ελεύθερο σκοπευτή το Σεπτέμβριο του 1944 στον Νότιο Ειρηνικό, ο δεκανέας Thomas Cotton Jones έγραψε την «τελευταία επιθυμία» του προς οποιονδήποτε βρει το ημερολόγιο του: «Σας παρακαλώ δώστε αυτό το ημερολόγιο στη Laura Mae Davis, το κορίτσι που αγάπησα».

Η Laura, πράγματι, διάβασε το ημερολόγιο του καλού της, αλλά χρειάστηκαν 70 χρόνια για να φτάσει στα χέρια της το πολύτιμο ενθύμιο του αγαπημένου της. Συγκεκριμένα, η 90χρονη πλέον Laura είδε εκτεθειμένο το περίφημο ημερολόγιο στο Εθνικό Μουσείο του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου κι αυτό της έφερε δάκρυα στα μάτια και μεγάλη συγκίνηση, καθώς όπως δήλωσε «δεν είχα την παραμικρή ιδέα ότι υπήρχε ένα ημερολόγιο εκεί για μένα».
Η Laura Mae Davis επισκέφθηκε το Μουσείο στη Νέα Ορλεάνη στις 24 Απριλίου αναζητώντας εκθέματα που μνημόνευαν τον νεαρό στρατιώτη τον οποίο αγαπούσε όταν ήταν στο σχολείο. «Σκέφτηκα ότι θα βρω φωτογραφίες του και φωτογραφίες αυτών που υπηρέτησαν μαζί του», αναφέρει.

Έκπληκτη, ωστόσο, ανακάλυψε στα εκθέματα και το ημερολόγιο του 22χρονου τότε αγαπημένου της που περιέγραφε το ημερολόγιο ως «η ιστορία της ζωής μου στο Αμερικανικό Σώμα Πεζοναυτών και πάνω από όλα η αγάπη μου για τη Laura Mae».

Ένας έφορος του μουσείου της επέτρεψε να δει το ημερολόγιο από κοντά, παίρνοντας τις απαραίτητες προφυλάξεις για να προστατεύσει το έκθεμα, καθώς, όπως ομολόγησε και ο ίδιος, ήταν η πρώτη φορά στα 17 χρόνια της δουλειάς του ως εφόρος που βρέθηκε κάποιος επισκέπτης σε μουσείο του οποίου το όνομά του να αναφέρεται σε ένα έκθεμα.

Μάλιστα, το ημερολόγιο ήταν αρχικά δώρο της Laura προς το στρατιώτη Jones.

Οι δυο τους είχαν γνωριστεί από το σχολείο, μιας και εκείνος ήταν σε ομάδα μπάσκετ και εκείνη μαζορέτα. Είχαν βγει πολλά ραντεβού μαζί, ο Jones ήταν ο συνοδός της όμορφης κοπέλας στο χορό του σχολείου, αλλά δεν είχαν αρραβωνιαστεί.

Κανείς δεν ξέρει γιατί τελικά το ημερολόγιο δεν έφτασε από την αρχή στα χέρια της Laura, ωστόσο, εκείνη πιστεύει ότι παραδόθηκε αρχικά σε μια αδελφή του που δεν την γνώριζε, γι αυτό και η ίδια δεν το είδε παρά μόνο έπειτα από 70 χρόνια πίσω από το προστατευτικό γυαλί ενός μουσείου.

Newsbeast.gr | ΚΟΣΜΟΣ : Βρήκε το ημερολόγιο του συντρόφου της μετά από... 70 χρόνια!

Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013

Κράτος πρόνοιας: Κόβουν κλήσεις και μετά χαρίζουν κράνη.

 Μια διαφορετική πρωτοβουλία της Τροχαίας στο Ηράκλειο της Κρήτης που αποδεικνύει το κοινωνικό πρόσωπο του κράτους.

Σαφάρι ελέγχων έχει ξεκινήσει από νωρίς το πρωί της Παρασκευής η Τροχαία στο Ηράκλειο Κρήτης.
Στο στόχαστρο των αστυνομικών μπαίνουν κυρίως οδηγοί δικύκλων, οι οποίοι δεν φορούν κράνος, και σύμφωνα με μαρτυρίες, αφού τους κόψουν την κλήση, μετά τους δίνουν και ένα κράνος δώρο!
Τα συνεργεία της Τροχαίας έχουν στήσει μπλόκα σε διάφορες περιοχές της πόλης και περιμετρικά με σαφείς εντολές να μην "κάνουν τα στραβά μάτια", αλλά να κόβουν πρόστιμα σε όσους παρανομούν.
Πάντως η κίνηση για δωρεάν κράνη, δείχνει ένα... κοινωνικό πρόσωπο του κράτους.
Ήδη οι δήμοι έχουν προμηθευτεί περίπου 11 κράνη, προκειμένου να θέσουν σε εφαρμογή την πρωτοβουλία τους.



Δείτε το σχετικό βίντεο με τις δηλώσεις των αρμοδίων




Κυριακή 6 Οκτωβρίου 2013

Η συγκινητική ιστορία ενός μοναδικού σκύλου !


1347742311.jpgΟ Θανάσης είναι ένας απίθανος σκύλος και η ιστορία του συγκλονίζει! Έγινε ο πρωταγωνιστής της ταινίας μικρού μήκους του Δημήτρη Σοφιανόπουλου και η κινηματογραφική ιστορία του έφτασε μέχρι την αγγλική έκδοση του ειδησεογραφικού δικτύου Al Jazeera!

Όμως η αληθινή ιστορία του είναι ακόμη πιο συγκλονιστική…

Ο Θανάσης ήταν αδέσποτος, μέχρι που τον υιοθέτησε ένα ζευγάρι ηλικιωμένων από την Ελευσίνα. Εκεί βρήκε τη στοργή που του έλειπε στους δρόμους και ζούσε αρκετό καιρό ευτυχισμένος.

Δυστυχώς όμως, μια ημέρα όλα άλλαξαν. Πριν από 5 χρόνια οι ιδιοκτήτες του δολοφονήθηκαν από εγκληματίες που εισέβαλαν στο σπίτι τους για να τους ληστέψουν. Επί τέσσερις ημέρες το σκυλί έμεινε κοντά στα νεκρά αφεντικά του, θρηνώντας.

Την Πέμπτη ημέρα κατάφερε με κάποιο τρόπο να βγει από το σπίτι. Τα επίμονα γαυγίσματά του προκάλεσαν την περιέργεια των γειτόνων, οι οποίοι ειδοποίησαν τις Αρχές που βρήκαν τα πτώματα. Στη συνέχεια το σπίτι σφραγίστηκε και ο μικρός τετράποδος έμεινε άστεγος και γύριζε στους δρόμους!

Η ιστορία του έγινε γνωστή και μάλιστα προβλήθηκε και από την εκπομπή του Γιώργου Παπαδάκη. Αργότερα, η ιστορία του Θανάση μεταδόθηκε από τα μέσα ενημέρωσης της Ολλανδίας και της Μεγάλης Βρετανίας, συγκινώντας το κοινό,

Πιο πολύ από όλους όμως συγκινήθηκε η Τζούλια Φιλίππου, η οποία τον αναζήτησε, τον βρήκε και τον πήρε κοντά της, αποφασίζοντας να τον υιοθετήσει!



Η συγκινητική ιστορία ενός μοναδικού σκύλου! | Madata.GR

Σάββατο 5 Οκτωβρίου 2013

Ο Πούτιν έγινε σούπερ ήρωας σε βιντεοπαιχνίδι και σκοτώνει τα ζόμπι του Ρασπούτιν

"Don't mess with Putin". Ή αλλιώς, 

"Μην τα βάζετε με τον Πούτιν". 

Τώρα και σε βιντεοπαιχνίδι.


Το βιντεοπαιχνίδι "Don't mess with Putin" έχει σαν πρωταγωνιστή του τον σούπερ ήρωα Πούτιν. Ο Ρώσος Πρόεδρος δεν κυνηγάει τις Pussy Riot, αλλά αιμοσταγή ζόμπι που εκτελούν πειθήνια τις διαταγές του διαβολικού καλόγερου Ρασπούτιν.
Στα του παιχνιδιού πάντα, ο Πούτιν παραχωρεί συνέντευξη Τύπου ζητώντας την δυτικοποίηση της ρωσικής βιομηχανίας βιντεοπαιχνιδιών.
Και ξαφνικά τα πάντα παίρνουν μια αναπάντεχη τροπή. Ένας στρατός από ζόμπι, υπό την καθοδήγηση του Ρασπούτιν, εισβάλλει στο χώρο και σκοτώνει τους πάντες, εκτός από τον πρόεδρο και έναν Αμερικανό ειδικό στα video game.
Ο Ρώσος Πρόεδρος με τη βοήθεια του Αμερικανού, αλκοολικού και επιθετικού Μάικ δίνει μάχη για να νικήσει τα ζόμπι με πνεύμα, ύφος και ένα στυλό. Ναι, σωστά διαβάσατε, ένα στυλό. Ο Ρώσος Πρόεδρος, "μαχαιρώνει" κάθε ζόμπι ξεχωριστά με την πένα στην καρδιά και λέει: "Δώσε μου πίσω το στυλό μου".
Εμπνευστής και δημιουργός του παιχνιδιού είναι ο Βέλγος Μάικλ Σμιτς που δηλώνει και θαυμαστής του Πούτιν. Μιλώντας στο Ria-Novosti είπε: "Ο ρόλος αυτός ταιριάζει γάντι στον ατσάλινο Ρώσο πρόεδρο".
"Ο Πούτιν έχει την εικόνα ενός σκληρού τύπου που δεν φοβάται να λερώσει τα χέρια του. Κυνηγά, ιππεύει, είναι σκοπευτής. Ένας ηγέτης πρέπει να είναι δυνατός και κατά τη γνώμη μου ο Πούτιν είναι ο μόνος ηγέτης στον κόσμο που συμπληρώνει αυτήν την εικόνα", δήλωσε ο Σμιτς σε τηλεφωνική συνέντευξή του στο ρωσικό πρακτορείο.
Το βιντεοπαιχνίδι αναμένεται να βγει στην αγορά στα τέλη Οκτωβρίου και θα είναι συμβατό για PC, iOS και Android τηλέφωνα.
Ο Μάικλ Σμιτς είναι επίσης ο δημιουργός του τελευταίου παιχνιδιού σε κινητά τηλέφωνα για τον Έντουαρντ Σνόουντεν, το "Τρέξε Σνόουντεν Τρέξε", το οποίο έτυχε θερμής υποδοχής.




Παρασκευή 4 Οκτωβρίου 2013

Η Γη "έκλεψε" τη Σελήνη από την Αφροδίτη.

Το φεγγάρι δεν δημιουργήθηκε μετά από την πρόσκρουση στη Γη ενός μεγάλου ουρανίου σώματος σαν τον Άρη πριν από 4,5 δισεκατομμύρια χρόνια, αλλά ο πλανήτης με την έλξη της βαρύτητάς του "έκλεψε" τον δορυφόρο της Αφροδίτης.

 

Ο Ντέιβ Στίβενσον, καθηγητής πλανητικής επιστήμης του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Καλιφόρνιας (Caltech), παρουσίασε την εναλλακτική θεωρία σε συνέδριο που διοργάνωσε στο Λονδίνο η Βασιλική Εταιρία Επιστημών της Βρετανίας, με θέμα "Η προέλευση της Σελήνης", σύμφωνα με το Space.com.
Ο Αμερικανός επιστήμονας πιστεύει ότι η Αφροδίτη είχε σε τροχιά γύρω της έναν ήδη σχηματισμένο δορυφόρο, ο οποίος κάποια στιγμή «παγιδεύτηκε» στη βαρυτική έλξη της Γης και έτσι άλλαξε πλανητικό σύντροφο!
Όμως, το μεγάλο «όπλο» της κυρίαρχης θεωρίας της γιγάντιας πρόσκρουσης είναι ότι, όπως έχουν δείξει και πρόσφατες γεωχημικές αναλύσεις, η σύνθεση των πετρωμάτων της Γης και της Σελήνης έχουν μεγάλες ομοιότητες. Αυτή η διαπίστωση, όπως είπε ο Άλεξ Χολιντέι του πανεπιστημίου της Οξφόρδης, καθιστά μάλλον απίθανη την ιδέα «κλοπής» του φεγγαριού από την Αφροδίτη.

Όμως ο Ντέιβ Στίβενσον θεωρεί παράξενο το γεγονός πώς η Αφροδίτη δεν έχει γύρω της κανένα δορυφόρο και επιμένει πως αυτός ο καυτός πλανήτης πρέπει να μελετηθεί περισσότερο γεωχημικά, μήπως βρεθούν μεγάλες ομοιότητες με τη Σελήνη και τη Γη. Από την άλλη, όπως παραδέχεται, ανακύπτει το ερώτημα πώς απέκτησε η Αφροδίτη τον δικό της δορυφόρο, χωρίς να αποκλείει ότι αυτό συνέβη μετά από μια γιγάντια πρόσκρουση πάνω σε αυτήν και όχι πάνω στη Γη.
Εκτός από την κυρίαρχη θεωρία γέννησης της Σελήνης από τμήματα της Γης και του σώματος που έπεσε πάνω της (τα οποία εκτινάχθηκαν στο διάστημα και σταδιακά συντέθηκαν σε δορυφόρο), υπάρχουν και άλλες δύο θεωρίες που δεν πιστεύουν στην πρόσκρουση.
Η μία πιστεύει ότι η Σελήνη αποκόπηκε από το «πλευρό» της Γης (όπως η Εύα από τον Αδάμ) λόγω της υπερβολικά μεγάλης φυγόκεντρης δύναμης περιστροφής του πρώιμου πλανήτη μας, όταν η μέρα, δηλαδή ο χρόνος πλήρους περιστροφής γύρω από τον εαυτό της, δεν διαρκούσε 24 αλλά μόλις πέντε ή έξι ώρες.
Η άλλη θεωρία υποστηρίζει ότι η Σελήνη δεν προήλθε καθόλου από τη Γη, απλώς τα δύο σώματα εξαρχής δημιουργήθηκαν την ίδια εποχή και στην ίδια περιοχή, γι’ αυτό έχουν ομοιότητες στη σύστασή τους.


 http://news247.gr/

Πέμπτη 3 Οκτωβρίου 2013

Η ευφυΐα δεν είναι ο πιο κρίσιμος παράγοντας επιτυχίας

 Η ενίσχυση στοιχείων του χαρακτήρα, όπως η επιμονή και η ικανότητα συγκέντρωσης, είναι πολύ σημαντική για τα παιδιά
The Economist
Οι έφηβοι που αποφοίτησαν από ένα ειδικό γυμνάσιο του νότιου Μπρονξ το 1999 έγιναν πανεθνικά διάσημοι. Οι μαθητές, όλοι τους μαύροι ή λατινοαμερικανικής καταγωγής και ως επί το πλείστον από φτωχές οικογένειες, είχαν επιλεγεί τέσσερα χρόνια νωρίτερα για να συμμετάσχουν σε ένα πειραματικό πρόγραμμα που ονομαζόταν KIPP (Knowledge Is Power Program) και είχε στόχο να εξουδετερώσει το χάσμα επίδοσης ανάμεσα στους προνομιούχους και τους φτωχούς μαθητές. Η εμπειρία φάνηκε να πηγαίνει πολύ καλά: στις γενικές σχολικές εξετάσεις, οι μαθητές αυτοί κέρδισαν τους υψηλότερους βαθμούς από όλα τα σχολεία του Μπρονξ και είχαν την πέμπτη καλύτερη επίδοση σε όλη τη Νέα Υόρκη. Οι περισσότεροι κατάφεραν να γίνουν δεκτοί σε κορυφαία λύκεια, συχνά με πλήρη υποτροφία. Ολοι φαίνονταν προορισμένοι για το πανεπιστήμιο και για επιτυχίες στη ζωή, που θα αψηφούσαν τα συνήθη προγνωστικά.
Ωστόσο, έξι χρόνια μετά την αποφοίτησή τους από το λύκειο μόνο το ένα πέμπτο από τους νέους αυτούς είχε ολοκληρώσει τετράχρονες σπουδές στο κολέγιο. Οι περισσότεροι κατέληξαν να εγκαταλείψουν τις σπουδές τους, επαναβεβαιώνοντας την αυξανόμενη ταξική ανισότητα στα αμερικανικά πανεπιστημιακά campus. Οι διοργανωτές του ΚΙΡΡ απογοητεύτηκαν πολύ, ιδιαίτερα επειδή ένα πανεπιστημιακό πτυχίο ποτέ άλλοτε δεν ήταν τόσο πολύτιμο, δίνοντας τη δυνατότητα στους Αμερικανούς νέους να κερδίσουν κατά μέσον όρο 80% περισσότερα από τους αποφοίτους λυκείου. Γιατί, λοιπόν, δεν κατάφερε το ΚΙΡΡ να προετοιμάσει τους μαθητές για τις πανεπιστημιακές σπουδές;

Δεν αρκεί το τεστ IQ
Ο Πολ Ταφ, δημοσιογράφος και πρώην συντάκτης του New York Magazine, επιχειρεί να απαντήσει σε αυτό το ακανθώδες ερώτημα στο «Πώς επιτυγχάνουν τα παιδιά:

ΟΛΟ το άρθρο:   >>>  kathimerini.gr | Η ευφυΐα δεν είναι ο πιο κρίσιμος παράγοντας επιτυχίας

Τετάρτη 2 Οκτωβρίου 2013

Το γράμμα στο μπουκάλι για μια Μαίρη έφτασε 28 χρόνια μετά !

«Ελπίζω να μπορέσουμε να διατηρήσουμε αλληλογραφία», ανέφερε μεταξύ άλλων

Το μήνυμα που έστειλε μέσα σε ένα μπουκάλι ένας Καναδός, που είχε δεσμευτεί ότι θα γράφει σε μία γυναίκα ονόματι Μαίρη έφθασε 28 χρόνια αργότερα στην Κροατία.

Σέρφερ που καθάριζαν τις όχθες του ποταμού Νερέτβα στη νότια Αδριατική βρήκαν ένα μισοσπασμένο μπουκάλι που περιείχε ένα διπλωμένο χαρτί, ανέφερε χθες στην ιστοσελίδα της η κροατική εφημερίδα Dubrovack Vjesnik.

Η 23χρονη Μάτεα, διαπίστωσε ξεδιπλώνοντάς το ότι το μήνυμα είχε σταλεί από κάποιον Τζόναθαν από την καναδική επαρχία της Νέας Σκοτίας, στην ανατολική ακτή του Καναδά.

«Μαίρη, είσαι πραγματικά ένας θαυμάσιος άνθρωπος. Ελπίζω να μπορέσουμε να διατηρήσουμε αλληλογραφία. Είπα ότι θα σου γράφω. Παντοτινά ο φίλος σου, Τζόναθαν, Νέα Σκοτία, 1985», έγραφε το μήνυμα.
 

 

Newsbeast.gr | ΚΟΣΜΟΣ : Το γράμμα στο μπουκάλι για μια Μαίρη έφτασε 28 χρόνια μετά!

Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2013

Voyager-1: Εξω από το ηλιακό μας σύστημα.

Ορόσημο για την ανθρωπότητα: 

Εξω από το ηλιακό μας σύστημα ταξιδεύει το Voyager-1

Το διαστημόπλοιο Voyager-1 είναι το πρώτο αντικείμενο της ανθρωπότητας που εγκαταλείπει το ηλιακό μας σύστημα. Πρόκειται για μια εξαιρετικά σημαντική στιγμή για την επιστημονική κοινότητα αλλά και για όλους τους κατοίκους του πλανήτη.

Το διαστημικό σκάφος συνεχίζει το ταξίδι του, που ήδη μετράει 36 χρόνια, ενώ έχει στείλει και χαρίσει στην ανθρωπότητα εντυπωσιακές φωτογραφίες αλλά και στοιχεία από το διάστημα.

Πλέον εγκατέλειψε το ηλιακό μας σύστημα, και γίνεται το πρώτο ανθρώπινο κατασκεύασμα που εισέρχεται στον μεσοαστρικό χώρο, καθώς κάθε 24ωρρο διασχίζει περίπου 1,5 εκατομμύρια χιλιόμετρα.

Οι κάμερες του σκάφους έχουν σταματήσει να λειτουργούν εδώ και 20 χρόνια, προκειμένου να γίνει οικονομία στην ενέργεια και τη μνήμη. Λειτουργεί ακόμη η κεραία του που μετρά το μαγνητικό πεδίο καθώς και όργανα που μετράνε τις κοσμικές ακτίνες.

Τα δεδομένα καταγράφονται με τεχνολογία της εποχής του ’70, σε μαγνητικές ταινίες. Τα όργανα που διαθέτει συνεχίζουν να εκπέμπουν πληροφορίες που έχουν να κάνουν με το αφιλόξενο περιβάλλον στο οποίο βρίσκεται.

Το Voyager-1 εκτοξεύτηκε στις 5 Σεπτεμβρίου 1977 και έκτοτε ταξιδεύει με μέγιστη ταχύτητα 62.136 χιλιόμετρα την ώρα. , και βρίσκεται σχεδόν 19 δισεκατομμύρια χιλιόμετρα «μακρυά από το σπίτι».

Αυτή η απόσταση είναι τόσο μεγάλη που έχουν υπολογίσει οι επιστήμονες ότι θα χρειάζονταν 17 ώρες για ένα ραδιοφωνικό σήμα που τυχόν θα «ξεκινούσε» από το Voyager-1 για να φτάσει στη Γη.
 
Tην εποχή που ξεκινούσε το ταξίδι του, πρόεδρος των ΗΠΑ ήταν ο Τζίμι Κάρτερ, ηγέτης της ΕΣΣΔ ήταν ο Λεονίντ Μπρέζνιεφ, η Γερμανία ήταν χωρισμένη σε Ανατολική και Δυτική, Πρωθυπουργός της Ελλάδας ήταν ο Κωνσταντίνος Καραμανλής και η τότε ΕΟΚ είχε εννέα κράτη-μέλη. Οι Clash κυκλοφορούσαν στη Βρετανία το πρώτο τους άλμπουμ και το φιλμ "Star Wars" έκανε πρεμιέρα στις ΗΠΑ. Λίγες ημέρες προτού εκτοξευθεί το Voyager-1 πέθανε ο Γκράουτσο Μαρξ και ο Ελβις Πρίσλεϊ «έφυγε από το κτίριο».

Την χρονιά που το Voyager-1 ξεκινούσε την Οδύσσειά του στο άγνωστο, γεννήθηκε η Σακίρα, ο Ορλάντο Μπλουμ και ο Psy. Οταν το Voyager-1 άρχιζε τη μεγάλη περιπέτεια, δεν είχαν ακόμη γεννηθεί ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ, ο Λιονέλ Μέσι, η Σκάρλετ Τζοχάνσον.


Χάρη στο Voyager-1 η ανθρωπότητα «είδε» για πρώτη φορά τους δύο μεγαλύτερους πλανήτες (Κρόνο και Δία) και τους δορυφόρους τους.


http://www.tanea.gr